Trouble in paradise again! - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Lieke Plantinga - WaarBenJij.nu Trouble in paradise again! - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Lieke Plantinga - WaarBenJij.nu

Trouble in paradise again!

Blijf op de hoogte en volg Lieke

10 Februari 2013 | Mexico, Playa del Carmen

Wat gaat de tijd ineens snel hier zeg! Ben hier al twee weken en in tegenstelling tot de eerste week (waar ik me afvroeg of er niet nog meer programma's waren op RTL gemist..) is deze week voorbij gevlogen. Dit is de eerste avond dat ik weer wat kan laten horen, vandaar!

Na alle ellende van de eerste week kon het alleen maar beter gaan. En dat was inderdaad het geval. Afgelopen zaterdag kwam er een nieuw Zwitsers meisje aan genaamd Milena. Ze bleek net zo slecht (in zoverre dag mogelijk is) in Spaans te zijn als ik dus we zitten bij elkaar in de klas. Ik ken veel grappige mensen maar het is zeldzaam om met iemand de hele dag door in een scheur te liggen. Arme, arme leraren..

De dag daarop kwam er een Braziliaanse 'vrouw' aan van 29 die zich gedraagd als een klein kind, hilarisch! We hebben der al meerdere malen mee moeten sleuren uit de discotheek.Om het internationale plaatje compleet te maken hebben we Janoesh. Ik twijfelde eraan of ik over hem zou vertellen want hij is niet in woorden uit te drukken. Om toch een beetje een idee te geven: Janoesh draagt elke dag met uitgaan een zwart sjalala overhemd met een witte, uitlopende salsa broek. Janoesh komt uit Polen (HAHA ja waar mijn koffer dus was) maar voelt zich als een echte Latin American gezien zijn soepele heupjes op de dansvloer (quote Janoesh himself). Hij kent geen schaamte en zijn standaard zin is BAILAMOS CHICAS!

Over het uitgaan gesproken, in een woord GEWELDIG. Het is elke avond wel ergens Ladies night en zo niet dan zorgen de Braziliaanse chicas er voor. Met je voeten in het zand, zeelucht en een mojito krijg je het ultieme 'nooit meer naar huis' gevoel.

Op school is er een groep van 15 jonge Denen bijgekomen wat erg gezellig is. Toch is het niet goed voor je lach spieren om 3 uur lang Deense mensen Spaanse woorden te horen uitspreken..

Om jullie niet te jaloers te maken met alle leuke dingen zal ik ook maar vertellen over 'trouble in paradise again'. Gisteravond liepen drie van de Braziliaanse huisgenootjes richting de taxi's vanaf onze residentie. Een van de meisjes werd beroofd van haar telefoon, geld en de sleutel van de residentie. Natuurlijk hadden we ons erop voorbereid dat zoiets ging gebeuren maar het is heel erg schrikken als het ongeveer voor de deur gebeurd! Zeker als iedereen waar we het tegen vertelde zei: 'Ooh jullie wonen in het gedeelte voorbij de snelweg? Ja dat is de gevaarlijkste buurt van Playa..'. Wanneer we later met een aantal leraren hadden gesproken waren we gerustgesteld. Zei vertelde ons dat dit de eerste keer was dat het gebeurd was bij een student in deze buurt en dat alleen de hoofdweg onder het viaduct geen fijne plek is om te lopen 's avonds laat, wat begrijpelijk is.

Verder kan een standaard dag in Playa er niet beter uitzien. Je wordt gewekt door de vogels of de schoonmaak mevrouwen. Maar het vroege wakker worden door de kwetterende mevrouwtjes neem je al snel voor lief als je om de dag een schoon bed, volledige schoonmaak van je kamer en schone handdoeken krijgt. Daarna staat een heerlijk ontbijtje klaar met vers fruit en pannekoekjes. Rustig richting school slenteren past helemaal in mn ideale dag. Hier nemen ze het namelijk niet zo nauw met de tijd, goh wat komt dat mij slecht uit! Na de lessen lunchen, zwemmen en zonnen op het strand gevolgd door de standaard boodschappenronde in de Wallmart. Lekker koken en kletsen met alle meiden en daarna relaxen of uitgaan.

Morgen gaan we naar de Chizhin itza tempels en zwemmen in een grot. Het is hier nu 9 uur 's avonds en na in totaal 8 uur te hebben geslapen in drie dagen hou ik het voor gezien en duik in mijn kingsize bedje in.

Voor de liefhebbers ook nog wat foto's om het plaatje compleet te maken!

Liefs en tot snel xxx

  • 10 Februari 2013 - 13:24

    Gilda:

    Hoi Lieke het klinkt super en ziet er super uit .
    Geniet er van liefs Gilda

  • 10 Februari 2013 - 22:36

    Marijke Van Den Dool:

    Hoi Lieke,

    Las voor het eerst je verhalen, nadat ik vanavond Marja aan de telefoon had.
    Wat een belevenissen allemaal, maar gelukkig nu ook hele leuke! Fijn dat je het nu zo naar je zin hebt, en het ziet er ook echt geweldig uit! Geniet ervan en ik kijk uit naar je volgende verslag.

    Kus Ad en Marijke.

  • 17 Februari 2013 - 17:31

    Judith Joppe:

    Ha Lieke,
    Je moeder, Marja, is mijn schoolbuurvrouw en zodoende wist ik van de plannen van Mexico!

    Goh, wat kan jij leuk schrijven!! Ik heb alle verslagen gelezen en de prachtige foto's bekeken!
    Oh, oh, wat zal het heerlijk zijn om in zo'n zonovergoten land te kunnen zijn!
    Vanmiddag heb ik hier, vol verbazing, naar de eerste stralen van de zon, staan kijken!
    "Huh, gaat de zon schijnen??" Na een half uur..... "Huh, blijft de zon schijnen?"

    Ik hoorde, dat Tessa ook al gauw komt! Echt leuk voor jullie!

    Vanuit een zonnig Nederland (morgen is het weer bewolkt!) een hartelijke groet van
    Judith

  • 19 Februari 2013 - 15:31

    Joke Reek:

    Hoi Lieke,

    Ik geloof dat ik met mijn talenkuil toch maar een cursus spaans ga doen.
    Een geweldige ervaring, waar je nog lang van kan (na)genieten.
    Zon zee en stappen en oh ja lessen spaans.
    Hier gelukkig ook een beetje een lentestartje ( 5 graden )
    Geniet ervan, want de tijd gaat snel.

    Veel liefs van Joke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Playa del Carmen

Lieke

Actief sinds 06 Jan. 2013
Verslag gelezen: 1230
Totaal aantal bezoekers 10260

Voorgaande reizen:

26 Januari 2013 - 24 April 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: