Reisverslag Tessa - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Lieke Plantinga - WaarBenJij.nu Reisverslag Tessa - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Lieke Plantinga - WaarBenJij.nu

Reisverslag Tessa

Blijf op de hoogte en volg Lieke

27 Februari 2013 | Mexico, Playa del Carmen

Hallo allemaal,

Vandaag even een berichtje van Tessa, want ik heb veel te vertellen! Zaterdag ben ik bij Liek in Mexico aangekomen na een lange reis. Het was wel wennen met de warmte, het verschil met Nederland was ongeveer 35 graden. Gelukkig had ik mijn koffer gelijk en kon ik op zoek naar Liek op het vliegveld. Al snel vond ik haar en hebben we lang geknuffeld!
Met de bus gingen we naar Playa del Carmen en vanaf het busstation met een taxi naar de bed en breakfast. Dit was voor mij al wennen, want het is hier heel goedkoop om een taxi te nemen. Zeker wanneer het donker is, is het verstandiger om een taxi te nemen. Ik heb wat cultuurshocks gehad hoor, dingen die voor Liek al heel gewoon waren, moest ik nog best aan wennen. Bijvoorbeeld dat iedereen gewoon door elkaar rijdt en niet op een rijstrook. Ook het geroep van de Mexicaanse mannen was even wennen, maar ik heb gelijk geleerd dat je ze gewoon moet negeren ;).

De eerste echte dag hebben we vooral doorgebracht aan het zwembad en later aan het strand. Wat is dat mooi zeg, met die zee en palmbomen. Echt zoals je het op ansichtkaarten ziet. Ik kon lekker even bijkomen van de reis en ik dacht dat de jetlag wel meeviel, maar rond een uur of 17.00 (in Nederland was het toen 00.00) stortte ik redelijk in en ben ik na het eten om 19.00 gelijk gaan slapen. Daardoor werd ik de ochtend daarna wel vroeg wakker, maar ik voelde me wel al beter. We wilden een strandbed huren voor de hele dag, maar dit plan veranderde een beetje, omdat we eerst het zwemmen met dolfijnen vast wilden leggen. Dit duurde even, omdat het bureau dat het regelt, dicht was. Later bleek dat hij even koffie was gaan halen en daarom was zijn winkel dicht. Op zich een goede reden, toch?
Uiteindelijk konden we het boeken, maar toen moesten we kiezen welk pakket we zouden nemen. Wilden we alleen met de dolfijnen zwemmen en dan weer terug, of wilden we een hele dag in het park blijven? Het kostte veel geld, maar we hebben toch de laatste optie gekozen. We zouden hiermee eerst zwemmen met dolfijnen en daarna de hele dag in het park rond kunnen lopen. Ook mochten we eten en drinken wat we wilden, ook niet verkeerd toch?
Na het boeken zijn we door de hoofdstraat gaan lopen en in winkeltjes wat gekocht, daarna even op het strand geluncht en een strandwandeling gemaakt in de zon. Het waaide heel erg hard, waardoor we niet echt lekker op het strand konden liggen. Het huren van bedden doen we dus woensdag.
’s Avonds hebben we met een hele groep Denen en nog wat mensen van onze residentie gebarbecued. Niet te laat naar bed, want dinsdag was de dag dat we naar de dolfijnen gingen!

Nou ik kan jullie vertellen, het was echt geweldig. Het is heel erg bijzonder om te zien hoe goed die beesten luisteren en hoe je met handgebaren iets voor elkaar kunt krijgen. We waren met een groepje van 6 mensen en er waren twee dolfijnen. Ze deden allemaal trucjes en hebben ons zelfs kusjes gegeven! Hieronder kun je wat foto’s zien, want het is moeilijk uit te leggen hoe het was. Als laatst werden we om en om door twee dolfijnen aan onze voeten voortgeduwd en gingen we keihard door het water, we stonden bijna rechtop! Echt een hele mooie ervaring en het was het geld zeker waard. In het park konden we nog snorkelen en lekker relaxen. Ook konden we met een band van een rivier af en uiteindelijk hebben we nog mogen snorkelen met de dolfijnen! Het was een hele geslaagde dag.

We konden de foto’s van deze dag met de dolfijnen kopen, wat natuurlijk erg leuk is. Er waren hele leuke foto’s bij en we konden niet goed kiezen. Helaas hadden we niet genoeg geld bij ons om voor allebei 2 foto’s te kopen, het was echt super duur, ongeveer 23 euro per foto. We zaten in dubio, want we konden ook nog de video van alles kopen en een dvd met foto’s, maar het was allemaal te duur, we hadden niet eens genoeg geld mee (heel stom)! Uiteindelijk hebben ze een special price gemaakt en konden we voor iets meer dan 100 dollar de dvd met alle foto’s krijgen! Daarover waren we wel opgelucht, want het was toch heel erg jammer geweest als we maar 3 foto’s konden kopen.

Morgen hebben we weer een lekker dagje aan het strand gepland en ’s avonds is Café Social, iets waar alle studenten heen gaan en het schijnt erg leuk te zijn, dus ik ben benieuwd! Donderdag is al de laatste dag hier en om 2.30 vrijdagochtend worden we al opgehaald om naar het vliegveld te gaan. We vliegen dan naar Panama en daar blijven we sowieso 5 dagen, daarna is het nog niet helemaal zeker wat we gaan doen. Mijn reis eindigt aan het strand in Costa Rica, waar we nog 3 nachten hebben geboekt in een hotel waar we al eerder zijn geweest.

Liefs,
Tessa (en ook van Liek natuurlijk!!)

  • 27 Februari 2013 - 09:21

    Valerie:

    Super leuk meiden!! Het ziet er sprookjesachtig uit :) Geniet samen en van de omgeving!

    Liefs kus en knuf Val! X

  • 27 Februari 2013 - 10:51

    Peter :

    Fantastische ervaring lijkt me. Roept jeugdherinneringen op over Flipper ! Heerlijk dat er nog echte vakantiefotostrandjes (scrabble) bestaan. Geniet heerlijk samen met je zus. Groetjes,peter en marja

  • 27 Februari 2013 - 11:27

    Elly:

    Hoi Lieke en Tessa.

    Heel leuk om jullie verslagen te lezen. Wat is het mooi daar!
    Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben. Geniet nog maar!
    Groetjes Elly.

  • 27 Februari 2013 - 16:18

    Gilda:

    Hoi lieve meiden
    Wat ziet het er super uit ben jaloers geniet ervan
    Gilda

  • 28 Februari 2013 - 18:59

    Lobke En Bregje:

    Lieve Tessa en Lieke,

    Wat een leuke vakantieverhalen! Wij willen ook zwemmen met dolfijnen!
    Nog veel plezier samen,

    Liefs Lobke en Bregje

  • 02 Maart 2013 - 14:19

    Emma:

    Lieve Tessa en Lieke,

    Ik ben Emma Bel. Ik vind Tessa en Lieke lief. I love you
    Hoi! ik vithtleukomooktzwemumetundolfijn

    groetjes, Emma

  • 04 Maart 2013 - 22:21

    Inge:

    Hè hè eindelijk reactie van mij. Ik probeer alles te volgen op face book , had weer niet vergeten dat jullie hier hele leuke verslagen schrijven en dat ik ook iets terug kan sturen. Het was leuk om jullie foto's met dolfijnen te zien. Wat een ervaring lijkt me dat! Inmiddels zijn jullie alweer in Panama neem ik aan. Zal wel weer heel anders zijn. Wel gezellig twee zussies op reis, dat vergeet je nooit meer. In hadden vandaag voor het eerst een beetje een lente dag. Iedereen blij. Voor ons was de wintersport weer top. De hele week zon, bruine koppen. Met jullie ouders gaat het goed, hebben we vrijdag gezien. Herke weer een jaartje ouder. Het was wel gek dat jullie er niet waren. Mar had wel een beetje pech met haar vinger, maar dat zullen jullie wel gehoord hebben. Nou meiden ik ga maar brood voor iedereen klaar maken voor morgen. Mijn moeder werk roept. Ik hoop dat jullie dagen hebben. Groeten en liefs van ons allemaal!!

  • 13 Maart 2013 - 17:13

    George:

    Hoi meiden,

    Nou dat klinkt allemaal erg gaaf moet ik zeggen. Kan me voorstellen dat je de eerste dag wat gammel was van de reis Tessa, maar dat trekt vanzelf weg natuurlijk.
    Wat een fantastische ervaring met die dolfijnen zeg. Lijkt me echt geweldig om zoiets mee te maken.
    Ben stiekem wel stik jaloers op jullie hoor. En dan nu weer verder. Panama here they come, the Dutch invaders .......
    Groet,
    George de Schepper

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Playa del Carmen

Lieke

Actief sinds 06 Jan. 2013
Verslag gelezen: 781
Totaal aantal bezoekers 10246

Voorgaande reizen:

26 Januari 2013 - 24 April 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: